76. ve 77. Gunler Copacabana ve Isla del Sol

sunny 28 °C
View 100 days/ 100 gün on ayca ozer's travel map.

Vucudum biraz guc toplayinca, Brezilya'daki isim benzeri gibi guzel ve sicak olacagini hayal ettigimiz Copacabana'ya dogru yola cikiyoruz.
Burasi dunyanin en yuksek rakimli gollerinden biri olan Titicaca'nin Bolivya ile Peru topraklarinin kesistigi noktada yer alan bir yarim ada.

Copacabana'ya La Paz'dan 5 saatlik bir yolculukla variliyor. Yolun cogu La Paz'dan cikmaya calismakla geciyor...trafik kesmekes... Istanbul gibi... IMG_1385.jpg Kent bitmiyor...uzeri filizli, insaa halindeki yerleskeler ve beraberinde (ne yazik ki) sefalet suruyor... Arada garip garip binalar cikip bizi sasirtsa da, hayat hep pazarlarin etrafinda devam ediyor... IMG_1386.jpg

Sanki gunesin parlamasiyla beraber, yolu gozeten karli daglarin eteklerinde meralar beliriyor.. belli ki bolgenin sutu, peyniri buradan geliyor. IMG_1384.jpg

Titicaca golunu gordugumuzde bambaska bir dunyaya transfer oluyoruz. IMG_1383.jpg La Paz'in puslu hali dimamizdan siliniyor ve icimiz yeniden bizi bekleyen cografyalar icin heyecanla doluyor...

Nitekim hakli cikiyoruz. Golu gecip Copacabana'ya varmak bile bir macera. Otobusumuz saldan hallice bir tasitin uzerinde golu gecerken, biz yolcular bir kayikla karsiya gecip Copacabana'ya ulasiyoruz. IMG_1388.jpg

Copacabana kucuk bir kasaba. Varirvarmaz otelimizi buluyoruz. Sanki tek dilek tutmusuz ve o da gerceklesmis gibi..yillar once buraya yeslesmis bir Almanin insa ettigi cennetten bir kosedeyiz.. IMG_1381.jpg Odamiz guzel, bahcesinde hamak ve sezlonglarimiz var.

Copacabana'da bu hafta sonu Virgen (Bakire) Candeleria Festivali var. Peru ve Bolivya'dan gelen Aymara halklari 2-5 Subat tarihlerinde bolca dans edip egleniyorlar...Otelimiz kasabanin konumlandigi koya bakan yamacta, meydana gorece uzak olmasina ragmen fiestanin tum kakafonisi bize kadar ulasiyor... Mekan ve manzara o kadar guzel ki gozlerimizi kapatiyor, yuzumuzu isitan gunesin altinda siesta yapiyoruz. IMG_1387.jpg

Enerjimizi toplayip kasaba meydanina indigimizde kakafoninin sebebinin dort bir yanina kurulmus sahnelerde ayni anda cok farkli ve yuksek seste canli muzik icrasi oldugunu kavriyoruz... Festival dun baslamis, halk 36 saatir bira icip dansetmekte... IMG_1378.jpg

Bira bu festivalde cok onemli.. Yeni alinan tum tasitar kullanilmadan once ciceklerle suslenip kilisenin onunde bira ile yikaniyor.. IMG_1379.jpg Sonra da tum esraf icerek bu durumu ve Bakireyi kutluyor...

Bu durum Copacabana'da kaldigimiz uc gun boyunca durmaksizin suruyor...her gun meydandaki bira ve cis kokusu daha da artiyor... (Evet burada kadinlar da erkekler gibi sokaklara isiyor.. O kabarik eteklerin baska bir rolunu de gozlerimizle anliyoruz...)

Oyleki kakafoniden kacmak icin ertesi gun Titicaca golundeki Isla del Sol'a gunu birlik tura katilmak akillica bir alternatif gibi duruyor... Bu ada Inka oncesi medeniyetlerin (Aymaralar) ilk tapinaklarinin oldugu bir bolge oldugu icin onemli... IMG_1374.jpg

Ancak Gunes Adasina gelip gitmek cok mesakatli. Kabatas- Adalar arasindaki mesafeyi tepesine kadar dolu Adalar Vapurlarini bile aratan hizda alan motorda uc saat gidis, uc saat donus icin harcayinca, gunu birlik turda adanin tepesine cikip inecek kadar zaman kaliyor.

Bunun uzerine biz de adaya adini veren Gunes tapinagina gitmeyi seciyoruz. IMG_1376.jpg Kimilerine gore bu adada yer kurenin 2. Cakrasinin merkezi yer aliyor... Anadolu cocuklari olarak gordugumuz kalintilar bizim disimizin kavugunu pek doldurmuyor... IMG_1375.jpg Onun yerine yolda gordugumuz patates tarlalari ve dogal guzellikler daha cok ilgimizi cekiyor... IMG_1377.jpg Gunes batarken, en azindan kafamiz dinlenmis bir halde Copacabana'ya donmenin keyfini yasiyoruz...

Posted by ayca ozer 16:38 Archived in Bolivia Tagged del sol isla fiesta copacabana siesta

Email this entryFacebookStumbleUpon

Table of contents

Be the first to comment on this entry.

This blog requires you to be a logged in member of Travellerspoint to place comments.