45. Gun Valdivia da neresi?

sunny 17 °C
View 100 days/ 100 gün on ayca ozer's travel map.

Adi olsa olsa Almanya'nin guney eyaletlerinden bir kasabayi cagristiran Valdivia'yi secmemizi rehberimiz Lonely Planet'e borcluyuz. Ilgimizi ceken ogeler, bu ve esas bir sonraki yazida gizli:))
Puerto Montt'tan 3,5 saatlik bir otobus yolculuyla kente variyoruz. Otobus terminali hemen suyun kenarinda, aninda sayfiye havasi kendini belli ediyor. Ilk once Hostel Aires Buenos'u bulup yerlesiyoruz. Sili'de suana kadar gezdigimiz tum guney amerika ulkelerinden daha cok ekolojik degerlere atif var. Bu hostel de permaculture konusunda duyarliligiyla meth ediliyor. Biz de biraz daha egiliriz hevesiyle burayi sectik. her hostelde oldugu gibi bizden on-onbes yas genc bir ekip bizi karsiliyor. Almancave Ispanyolca konusan bir kadin ve yine Ispanyolca'ya hakim Amerika Huston Teksasli bir genc adam. 90_IMG_7999.jpg Genc adam(Andrew) uc gun boyunca muzik zevkiyle favorim oldugu icin resmiyle yer aliyor. Permakultur ne is dedigimizde copleri ayiriyoruz, bulasiklarin durulama suyunu biriktirip bahceye dokuyoruz ve bahcede kompost yapiyoruz diyorlar. 90_IMG_7940.jpg Biz Lonely Planette dahasi var sanmistik deyince, posteri gosterip; esas hostelin isletmecisi Kalifornia'li hatunun bu isle ilgilendigini ama su aralar memlekette olmadigini soyluyorlar. (Takip eden gunlerde bahcedeki kazla kovalamaca oynama suretiyle biz de komposta payimiza dusen katkiyi yapiyoruz :)) 90_IMG_7998.jpg

Odamiza yerlesip, bize verdikleri tavsiye uzerine kapanmadan balik pazarinin yolunu tutuyoruz.
Valdivia, Pasifik Okyanusundan iceriye uzunan bir kol uzerine kurulu. Her ne kadar kiyisindan kalkan nehir botlari yakin kasabalarla ulasimi saglasa da balik pazarindaki cesitlilik ben okyanusum diye bagiriyor.

Ustune ustluk balik pazarinin hemen dibine konuslanmis-bkz fotograflar- bir fauna var ki dudak ucuklatiyor.
Biz deniz aslanlarini gormeye taa Patagonyalara gidelim, her yazida gordugumuz cormarantlari, akbabalari (vulture) analim, hepsi balik pazarinin kenarinda. IMG_7867.jpg Gun boyunca zahmetsiz doyuyorlar, diledigince gunesleniyorlar. IMG_7875.jpg IMG_7876.jpg IMG_7871.jpg Yasadiklari en buyuk heyecan, atilan kilcigi ilk kim kapacak.
Bu kadar balik gordukten sonra her halin uzerinde yer alan lokantalardan birine oturup, kizarmis merluzalarin tadina variyoruz. IMG_7883.jpg
Ayrica not dusmeli, yedigimiz en tatli domatesler burada! Mevsimden mi ekolojik yaklasimdan mi kim bilir... Tipik bir Sili salatasi (ensalada Chilena) domates, sogan ve taze kisnis olmak uzere uc malzemeden olusuyor. Bir de bu karisimin ince dogranmis hali yemek oncesi istah acici olarak her masada yer aliyor :))

Karnimiz doyunca, kopruden gecerek Valdivia Universitelerinin kampusunu olusturan adaciga kopruden gecerek hemen ulasiyoruz. Universite yaz tatilinde, ama kampus acik. 90_IMG_7888.jpg Universitenin koridorlarinda dolanirken nobetci ogretim gorevlileri karsima cikiyor, ayrica koridorlar ve tuvaletlerin mimari dili cok asina. Bana hic yabanci olmayan bu dunyada kendi gecmisimi aniyorum. IMG_7892.jpg Simdi Istanbul koridorlarinda dolananlara selam olsun :))

Posted by ayca ozer 16:23 Archived in Chile Tagged sea fish market lion vulture valdivia

Email this entryFacebookStumbleUpon

Table of contents

Be the first to comment on this entry.

This blog requires you to be a logged in member of Travellerspoint to place comments.