42. Gun Deniz'in Bereketi

semi-overcast 18 °C
View 100 days/ 100 gün on ayca ozer's travel map.

Sili ince uzun bir memleket, Kuzey'e dogru onkusur saatlik otobus ya da bizim gibi 2,5 saatlik ucak yolculugundan sonra iklim ve tabiat degisiveriyor.
Puerto Montt'da hava 19-20 dereceye cikti. Hava arada yagisli ama yaz yagmuru misali, bir bulut yukunu birakip gidiyor. Bu tazelikle kendimizi sokaga atiyoruz. Burasi Punta Arenas gibi deniz kenarinda buyukce bir liman kasabasi. Vaktiyle yerlesen- daha dogrusu davet uzerine gelip burayi memleketleri belleyen- Almanlarin izi buyuk. Kasabanin meydaninda ilk gelen Alman gocmenlerin bronz heykelleri var. Simdiyse meydana yarinki yeni yil etkinligi icin sahne kuruluyor.

Bu sefer ruhumuz tembel, turizm bilgi noktasina gidip, neler yapilabilir ogreniyoruz. Ardindan bize onerilen seyahat acentasina gidip 2013'un son ve 2014'un ilk gunu icin gunubirlik cevre turlarina kayidimizi yaptiriyoruz..
Onumuzdeki gunlerin 'planli' olmasinin verdigi rahatlikla Puerto Montt sokaklarina daliyoruz. Mahmut Pasayi aratmayacak bir renklilik var. Yer gok tezgah. 90_IMG_7585.jpg Yilbasi eglencesi icin gerekli hersey, sahte kar spreyleri, havai fisekler, sans getirsin diye hediye edilen bugday basaklari ve sari donlar tezgahlarda. Evet burada sari don makbul! IMG_8432.jpg
Yeni yila kadinli erkekli sari don giyerek donaniyorlar!
Kadinli erkekli demisken sahildeki heykeli de atlamak olmaz! Hersey olabildigine salas ve sereserpe :))

Mahmutpasa benzeri sokak bizi balik-pazarina getiriyor. 90_IMG_7489.jpg Vardigimizda tezgahlar toplanmak uzere... Canli balik kadar kurutulmus olanlari da makbul. Artik gun sonu, balikpazarinda koku ayukta. Satilamayanlar ipe dizilerek kurutuluyor. Asagidaki iki fotografta gorulen kaya bulamacinin icinden bicakla cikarilan kirmizi hayvanatlar, ipe dizilenlerle ayni. IMG_8434.jpg

Halat gibi sarilip dürülmüş olanlar ise tahmin edeceginiz gibi yosun. Salatasi makbulmus. Tabii hersey bol tuzlu :))

Burada sarimsak sogan bol, sarimsaklarin bir disi bizim bir bas sarimsak buyuklugunde. O yuzden adi 'seytanin disi'. IMG_7486.jpg

Balik tezgahlarindan sonra meyva sebze tezgahlari basliyor. Seffaf tane uzum benzeri meyve ilgimi cekiyor, cok eksi koruk gibi.. Sahane tatli ya da salata malzemesi olur gibime geliyor.. IMG_7488.jpg

Eski pazar yerinin sonu gelmiyor. Son klubecikler ise zanaatkarlara ayrilmis. Kadinlarin cogu ellerinde yun becerilerini sergiliyor. Arada birkac dogal tas, deri ya da bakirdan taki dukkani da var. IMG_8436.jpg

Tum bu renk senligiyle duyularimizi doldurduktan sonra sahile kendimizi atiyoruz. Kentten okyanusa bakinca gorunen adaya dogru sular iyice cekilmis. Nerdeyse yurumek mumkun. IMG_7509.jpg Sonra her iki kara arasi doldukca kalkan bir motor goruyoruz ve karsiya geciyoruz. IMG_7512.jpg
Adanin tepesi de bir hac var, belki cikmak mumkun. Ama gelgit gozlemleme sansi olmamis topraklarin cocuklari olarak, bizi suyun cekildigi nokta cezbediyor. IMG_7544.jpg IMG_8428.jpg 7B1011E22219AC6817E0C100149C183A.jpg Kayiklarin, kumsalin detaylarinda kaybolup gidiyoruz. IMG_8425.jpg IMG_8426.jpg

Donus yolunda adanin mahallelisi cocuklari izliyoruz. IMG_7571.jpg Arada biz de kayniyoruz :))) IMG_8427.jpg

Posted by ayca ozer 08:03 Archived in Chile Tagged sea fish market puerto montt

Email this entryFacebookStumbleUpon

Table of contents

Be the first to comment on this entry.

This blog requires you to be a logged in member of Travellerspoint to place comments.